Rösta Blankt tvåtusennånting

Egentligen är jag alldeles, alldeles för trött för att skriva något inlägg om politik! Men jag bara undrar varför inte fler röstar blankt egentligen. Jag själv kommer inte rösta blankt för jag är ganska emot att ett visst parti ska vinna. Men bara för det så tycker jag inte att det är nått parti som är tillräckligt bra för att styra sverige och jag tror aldrig att det kommer ändra sig tillräckligt mycket förrän folk börjar ställa krav. I dagens läge så tänker folk inte så mycket längre än vad näsan räcker. Man tänker väl som jag kanske att man vill förhindra något mer än vad man vill förändra.

Och visst kanske inte en liten blank röst gör så mycket väsen av sig men det påvisar ju ändå ett missnöje. Tänk vad mycket dom har tjatat i dom olika debatt programmen om att folk inte vet vad dom ska välja och att dom behöver klarhet från partierna. Tänk om det inte alls är så!? Tänk om folk innerst inne inte är nöjda med något av dom och bara borde rösta blankt.

Jag tycker absolut att man ska rösta något iallafall för att visa sin ståndpunkt.
Jag funderar på hur många som politikerna kallar för "soffliggare" som inte röstar kanske egentligen skulle rösta blankt!?

Det är dock härligt att se det starka engagemang mot Sverige Demokraterna som folk ändå visar. Tänk om folk vågade stå upp för sig själva lika mycket. Tänk om någon skulle dra igång ett blankt parti med lika bra marknadsföring som moderaterna har, undra hur det skulle se ut!?

Ja det är spännande det där med politik, själv har jag aldrig varit såpass insatt att jag kan diskutera politik på en hög nivå. Mestadels för att dom som gör det kan slänga sig med ett mycket mer avancerat fackligt politiskt språk än vad jag kan. Men för den sakens skull behöver det inte betyda att man inte tycker.


Har ni några åsikter?
syster c

Kommentarer
Postat av: Brorsan

Det är samma visa varje gång det är val tycker jag och personligen så tycker jag att det är svårt att välja helt hundra av en enda anledning. Den är det att det under valrörelsen mestadels bedrivs en "Ekonomisk debatt", dvs att det i allra störst utsträckning pratas om vem som kan göra bäst saker för Sverige sett ur en ekonomisk synvinkel och framförallt på ett Nationellt plan. Jag pratade med en kompis idag som precis som jag vill ha en utvecklad debatt om ideologi och människosyn samt att man skulle satsa mer på att debattera lokala, kommunala och landstingsfrågor eftersom det är lokalpolitiken som till lika stor del som den nationella styr "din" vardag".Det är extremt svårt och jag har inte ens nu på valdagen bestämt mig för om jag skall rösta ekonomiskt eller ideologiskt, men rösta det kommer jag att göra!

2010-09-19 @ 09:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0