Kofta Korma kväll

Som sagt igår gjorde jag finmiddag (med fin menas många ingredienser, något som tar tid och något man inte äter varje dag). Jag bjöd Parham och Victor på detta medan dom jobbade! Själv lekte jag att jag hade middags bjudning, bjöd på vin, god mat och tände massa ljus haha. Dom ville nog mest ha work-mode.

Hur som helst tog jag lite bilder på det hela, man är ju tyvärr inte så bra på färger, vinklar och få till det riktigt snyggt. Men det var väldigt gott! Allt fotades med en iphone utan blixt!

Kryddor uppmätta och allt framlagt!

Passar på att prova ett Shiraz vin jag haft stående också.

Det doftade ljuvligt i köket!

Tomater, Kryddor, Vitlök & Lök + den indiska kokboken!

Hackade tomater ! Det hackades även mycket lök!

När man hackat mycket lök så att ögonen värker och man inte ser

något, då rekommenderar jag inte att man ska dricka vin. För risken

finns att man häller allt utanför munnen och får vin fläckar :(

Fräsa, fräsa

Många och stora bullar ska rullas !

Panna Large e att föredra så man kan gör mycket sås!

Klart, toppat med lite färsk koriander!

 


Så där ja, lite matinspiration !

 


syster c


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0