Studenttider

Ja då nalkas studenttider igen. Man blir alltid lite nostalgisk under denna tiden. Man skulle gärna återuppleva den dagen. Den var allt, fantastiskt rolig, stor, ledsam och helt jäkla galen.


Dock när man ser syster som ska ta studenten så kommer jag inte ihåg att allt var så roligt dagarna innan. Att man gick på andra personers mottagningar och fester. Att man tog balen seriöst och tillät sig vara så tjejig som man hade kunnat. Jag ville vara lite halvt anti eller ja dom jag umgicks med i min klass var väl lite så. Vi åkte även på ett eget flak och resten av klassen åkte på ett annat. Jag undrar så här i efterhand varför jag inte umgick med fler personer och skaffade nya vänner. Konstigt att inte hela klassen umgicks mer helt enkelt.


 

Sen undrar jag även om det verkligen var så eller om alla dom andra var kompisar och jag hade några få som jag nöjde mig med och trodde att det var allt som krävdes!? Har alltid varit sådan, har haft min två nära vänner och vart nöjd/för lat/ bekväm med det. Istället för att lära känna massa folk vart man än gick. Ångrar det lite i efterhand för det är svårare att hitta folk man gillar "få kompisar " ju äldre man blir.

 


Det är nästan så att man känner sig bitter (INTE misunnsam) mot syster å alla i hennes ålder för att man skulle vilja göra det igen. Göra om göra rätt, unna mig en balklänning som var riktigt fin, ha lärt känna fler tjejer i min klass, gå på allas mottagningar och bara leva studentens lyckliga daaaar! Fast så här kanske alla känner, man var kanske övertygad då om att sättet man betedde sig på då var det rätta, det man tyckte då var det rätta. Kanske var det inte det man kanske bara "goes with the flow". Det är lätt att vara efterklok!!


 

Struntsamma nu man kan ändå inget göra!

Jag hoppas att systers student blir den bästa dagen någonsin för henne och jag kommer göra allt för att den ska bli perfekt, även om jag kommer vara lite avundsjuk!!


 

upplösningen av semifinalen är på teve just nu och två platser finns lediga nu och jag hoppas på anna bergendahl från sverige!!

 

gotta go blir nervös och måste kolla!

 

puss

syster c


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0