Spartacus, jobb och ljumma vindar!

Ska skriva ett snabbt litet inlägg bara.
Har jobbat hela dagen idag och därmed nästan missat det härliga vädret! Jag gick dock ut en kvart på rasten och satt med en latte i solskenet. Nu på kvällen mötte jag upp jonas för att ta en kvällspromenix. Så helt utan dom ljumma vindarna har jag inte blivit!
Till middag blev det fattiga riddare vilket var jäkligt längesedan man åt! Det var riktigt gott måste jag säga, och enkelt för den delen!
Jag ska strax kolla på avsnitt två av spartacus blood and sand. Tyckte första avsnittet var lite dåligt filmat, dåliga bakgrunder och tjejernas peruker där nere syntes allt för väl haha. Man såg banden på trosorna plus att busken hamnade snett. Men parham säger att den blir bättre så jag ska ge avsnitt två en chans här nu!
Är det någon mer än ja gsom får lite ångest av alla uteserveringsmänniskor och parksittare kvällstid?
Visst tycker jag att det kan vara gött då och då å sitta på en uteservering men det finns en viss typ av folk som gör det hela tiden. Idag är det tisdag jag gick förbi i min promenad outfit och det osade röd och alkohol ut på gatan. Sommaren och varma kvällar tar fram spritromantiken hos folk!
Och parker kvällstid ska vi inte prata om, tror verkligen inte jag gillar det. När man var mindre stod man ju ut, man var full, det började bli fuktigt ute, kallare och dimma började lägga sig strax över marken. Sjukt onajs!!
Dagstid/tidig kväll är mer min melodi. Eller vara ute och åka inlines eller göra något tills man är helt slut och bara komma in sätta sig i soffan och ladda upp för nästa härliga dag.
En dag vid havet med goda vänner, lite picknick. solning och bad är inte heller fel!! Kan ju alltid avsluta sådana dagar med en grillning också mmm... Man kanske inte måste följa strömmen och sommarhetsen som det känns som att hela omgivningen trissar upp. Alla är ju inte lika trots allt.
Nä jag hinner inte gå in djupare på det!
Adios compadres!
syster c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0