Rainy Days

Sov ut härligt imorse, efter diverse konstiga drömmar under natten!
Jag visste att det skulle regna idag så siktet var inställt på att göra regn-saker! När jag vaknade var det riktigt grått men hade inte börjat regna än, jag gick upp och satte på teven och kröp ner under täcket igen. Mycket tacksam över att vara ledig. Dock så gnagde det i bakhuvudet att saker behövdes göras!! Sakteligen var det bara att pallra sig upp för att sätta igång med städning!
Något som inte alla vet är att jag har en liten ADHD gen som bland annat visar sig när det är dags för städning. Jag börjar dra fram grejer och påbörja andra projekt under tiden, varje gång jag nämner det säger alla " a men jag e precis likdan med en underton av att jag inte alls skulle vara speciell. Men det är iallafall inte riktigt normalt så välkomna att vara speciella allihopa! Iallafall så efter en timma så var det kaos, jag gjorde om i köket samtidigt som jag omorganiserade arbetsplatsen och en byrå. Jag började med att dra ner allt på golvet för att se vad som skulle göras... behöver jag säga att det inte är klart än?
Sen fick jag iallafall nog och kände att dagen inte endast skulle bestå av städning, så jag la mig i ett bad, hehe.
Efter det gav jag mig ut ösregnet med ett gigantiskt paraply, två påsar pant, en påse återvinning och en påse med klänningar. Det var lite krångligt först men ju längre jag kom ju färre påsar hade jag att kånka på!
I stan lämnade jag tillbaka två klänningar som inte var så bra, i jakten på att hitta en som är det! Eller om jag ska vara ärlig så hade jag hittat en som jag gillade jätte mycket. Köpte hem den i två storlekar men upptäcker när jag kommer hem att det är sminkfläckar på båda !! Man blir så irriterad att folk inte kan ta ansvar när dom smutsar ner kläderna! Jag letade runt alla lindex butiker i stan igår och den var ju självklart slut i alla butikerna i min storlek. Men snälla mamma stannade till i Angered på väg hem från jobbet, och gissa vad !? Den fanns där :)
Det inhandlades även hårinpckning, vax stripes, ansiktsmask och rakblad på stan idag!
Jag köpte med mig en sallad från dagens mat på Le Pain Francais fr 89:-, tänkte att det står ju med på varm-menyn och mackorna här brukar ju vara jätte goda!
Var besviken när jag kom hem, det var bulgur, lite tomat, lite oliver och lite paprika och en fetaost creme. Asså den måltiden hade kostat mig typ 30:- att laga hemma och överdrivet god var den inte heller :(
Men jag köpte även med mig en morotskaka hem från condecco (det är min stornamnsdag idag, grattis mig! ) Och den var riktigt yummie.
Hade massa huvudvärk när jag kom hem så halvsov lite i min säng och nu sitter jag här!
Ska försöka städa lite till, imon har jag tvätttid och Parham kommer hem :)
Sämsta e bara att han skulle komma klockan 12 men kommer klockan 5 nu istället då har ju hela dagen nästan gått :( plus att jag jobbar fre, lör & sön... men, men ska man bli rik så ska man!
God kväll på er!
syster c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0