Leila Lindholm

Vet inte om jag sagt det förut men Leila, som i "Leila bakar", "Leilas Jul", "Leila på landet" osv, är lite av min guru.
Inte för att hon är ganska hypad just nu bland tjejer i min ålder som alla vill briljera med muffins samtidigt som man ska ha en karriär som tjejerna i Lipstick jungle eller SATC.

Jag har gillat henne hela tiden, jag skrev tillochmed ett mail till henne som jag fick svar på, haha. Men jag gillar hela hennes koncept. Den passion man ser att hon har för den mat och bakning hon tillreder. Omgivningen i hennes program är jätte fin. Allt är så fint arrangerat. Jag vet att det förmodligen inte är hon som gör det men hon är nog med och styr och ställer. I hennes böcker så tror jag hon har någon som fixar med layouten och jag vet att hon har en matstylist. Som jag personligen tycker är jätte duktig!!

Leila har liksom blivit ett koncept. Jag kan se inredningssaker, färger och mönster och säga : "men detta är ju Leila". Det låter lite fånigt nu när man skriver ner det men faktum är att jag vet att många har henne i åtanke när man köper små söta muffinsformar, 50-tals pasteller på sina köksredskap, emaljredskap etc.

Som jag skrivit tidigare har hon just kommit ut med en ny bok " One more slice" som är uppföljaren av " A piece of cake". Jag har tagit ett axplock bilder från Adlibris hemsida, där man kan köpa boken för 209:-. Det kommer jag självklart att göra. Även om jag inte bakar så mycket ur hennes böcker för att det ofta är mastiga recept och jag bor själv, så brukar jag ha den som inspiration.

Leila ÄR inspiration för mig! Hon har ett bra öga för inredning, har ett eget bakprogram, receptböcker och en egen tidning!!
Jag vill ju också vara mångsysslare när jag blir "stor" och just nu verkar det som att jag är på god väg!! Håller tummarna för saker som är på gång och hoppas att jag har flytet på min sida att få allt att gå ihop i slutändan!
Nedan följer ett axplock av bilder från Leila's "One more slice".
Njut och bli inspirerad!



 

 




 








 






 

 

Mer om Leila hittar ni här

 

syster c


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0