Åter igen en succé

Japp, har freestylat mat idag igen som blev fantastiskt god! Därför måste jag skriva ner den här så att ni om ni vill kan ta del av den plus att jag kan titta igenom recepten här när inspirationen är låg!
Så, let's start!


INGREDIENSER

  • Tigerräkor
  • Kokosmjölk
  • Purjolök
  • Rödlök
  • Vitlök
  • Basmatiris
  • Mangochutney
  • Redcurry paste
  • Torkad koriander
  • Curry
  • Ingefära
  • Lime
  • Sambal Oelek


Tror att detta var allt jag hade i, och jag förstår ju att långt ifrån alla har så där mycket krafs hemma i skafferierna. Men jag har allt utom råvaror. Jag brukar säga till Parham att det inte finns någon mat att göra för att jag typ inte har något hemma. Han öppnar min kyl och tycker den är full till brädden :)
Jag tror däremot att man inte behöver ha allt som jag hade i, men det kan ju också varit det som var framgångskombinationen!


SÅ HÄR GJORDE JAG


  1. Satte på riset
  2. Hackade vitlök (valfri mängd), tog lite sambal oelek, vitlöks paste och olja. Jag la allt i en skål och i med räkorna. Just det rev ner lite ingefära också.
  3. Jag hackade lite mer vitlök och lite rödlök, ner i stekpannan och fräs på lite grann.
  4. I med räkor och all marinad i löken och fräs på lite
  5. Lägg över allt från stekpannan i en skål
  6. Skölj inte ur stekpannan utan häll i stället i kokosmjölken, LITE red currypaste, myclet vanlig curry, lite mango chutney, lite torkad koriander, lite salt, riv i lite lime skal och pressa i lite lime saft (rev även ner lite ingefära här i). Låt reducera lite granna
  7. Ungefär när riset börjar bli klart hällde jag över alla räkor och gojs i stekpannan. Låt det bubbla upp lite granna och bli ordentligt varmt.
  8. And your done !!


Det låter ju galet komplicerat nu men jag har ju inte mätt något under tiden och det spar tid. Så freestyla på så som du tycker verkar bra !!
Nu ska jag och min mätta mage eventuellt baka morotskakor men vi får allt se!

God kväll på er

syster c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0