Vårnytt

Åh jag har sånt himla sug på att göra om i min lägenhet. Vill inte lägga för mycket pengar, dels för att jag inte har så mycket och dels för att det är en liten etta som jag inte kommer bo i forever. Men jag vet inte om det bara är en impuls av att jag vill ha nytt eller om jag faktiskt vill göra om för att jag, som så många gånger förr, varit förhastad i min inredning från början. Vill ha inredningsgrejer som JAG tycker är fint utan att tänka på vad andra tycker är fint. Men det är svårt att veta när man inte riktigt vet vad man har för stil. Jag gillar många stilar men vet inte riktigt vilken som är min.....
Det för mig in på ett annat ämne också. Denna shopping hysteri som råder. Alla kanske inte blir påverkade, bra för er, men jag blir det defenitivt. Jag tycker att alla ser likadana ut i sverige nästan och det är väl inte så konstigt egentligen. Alla modebloggar skriver om samma saker och klädkedjorna hakar på samma trender. Var du än går så blir du på prackad den senaste trenden. Dom är duktiga, butikernas merchendisers, dom lyckas ju skylta upp allt på ett så bra sätt att man tror att man vill ha det. Det är svår att hitta sin egen stil i allt detta, det är lättare att bara ryckas med. Men det blir en jäkla konsumtion i längden, varje halvår är det ju något nytt som gäller.
Det som nyligen var så rätt kan vara lika ute efter bara ett litet tag.
Själv vill jag byta min klädstil från jag vet inte vad till en mer kvinnlig stil. Jag vill fortfarande kunna ha min baggy stil också. Typ kombinera den med kvinnliga toppar. Jag har kallats klädkamelont då jag kan komma i hiphop/swagger stil ena dagen och komma i en söt blus nästa dag för att tredje dagen komma i tajta jeans och stövlar. Jag gillar att kunna ha vad jag känner för men jag måste hitta en röd tråd genom alla mina stilar så att dom kan kombineras och att jag vet vad jag behöver och gillar när jag går och kollar på stan.
Tillbaka till lägenheten, funderar på om jag ska måla den helvit så att den känns större och få upp någon stor spegel också för att få mer djup i rummet. Vad tycker ni som känner mig och vet hur det ser ut nu??
Har rensat ut halv min garderob också på sånt som är jätte fint men som jag inte använder, funderar på om jag ska sälja på loppis, typ majornaloppis, men vet inte om det är rätt forum. Har mycket hoodies, lite väskor, linnen etc. Ska även göra mig av med lite inredning som jag inte använder. Det är ingen idé att det står i källaren för en granne sa att man inte kan ha nått av värde där för att det blir inbrott hela tiden....
Oj, oj långt inlägg med mycket text... hoppas ni orkade läsa!
syster c

Kommentarer
Postat av: Brorsan

Jag tycker inte att du skall göra om i lägenheten. Lägg tid och pengar på annat. Som du säger du skall inte bo där forever så spara din inspiration till ett senare tillfälle. Om du dock drar in cash på att sälja grejer från lägenheten kan du väl köpa lite extra för dem pengarna möjligtvis. :)

2010-03-18 @ 17:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0