Sunday bloody sunday

Gårdagen var trevlig.
Det var inte "run this town" på gamleport, jag hade sett fel på datum. Det var istället en insamlingsgala för chile.

Det var trevligt, bra musik och blandade åldrar. Det som var dåligt var att det var för hög / skärande musik och inga sittplatser. Sen hade det ju vart okej om konfrenciererna sa nått på svenska. Man fattade ingenting... at the same time hade jag pyntat (betalat) lika mycket som dom andra. Men jag glömde snabbt det och struntade i deras fuerza chile grejer och tänkte att mitt engagemang får räcka med att jag betalade.

Igår när jag skulle åka till öjersjö och fira norooz så hade jag väntat på bussen i 11 minuter och när den väl kom så bara åkte den förbi mig!! Alltså jag var så jäkla arg, jag bara kokade! Ringde västtrafik och var jätte upprörd, ska väl få nån reseersättning, men jag hade hellre velat att bussen hade stannat. Jag fick stå ute i kylan i 50 min.

När jag skulle somna på natten igår så gick det verkligen inte, min hals var helt fuckad. Jag gick upp å drack vatten, gick upp och tog en bedövande halstablett, gick upp och tog en alvedon och lite vatten. P låg brevid och var jätte varm och kallsvettig (antagligen feber) och det var bara as jobbigt att somna! Sista gången jag gick upp var 5 efter där någon gång så somnade jag tillslut! Men det var inte direkt någon skönhetssömn jag fick. Jag drömde att jag spydde hela natten i olika omgångar och jag har lite spy-fobi så det var inte så kul.

Har mått illa hela dagen, ni vet när man mår illa och precis ska spy (eller äter något riktigt surt) så kan man få massa saliv i munnen. Så har det varit hela dagen för jag är helt torr i halsen så min kropp försöker kompensera. Men det känns som att jag svalt flera liter och svalt massa luft! Blääää

Gick upp klockan nio för att möta några vänner på Brogyllen för frukost! Dock var jag inte trött när jag vaknade, hade nog inte hunnit komma i djupsömnen. Dagen flöt på hyfsat bra förutom att min hals var jätte jobbig.

När jag kom hem slocknade jag en stund och nu är min röst lite halvt borta i vissa lägen. Det känns typ som att mina mörka stämband har åkt på en liten sjukdom för ljus går bra. Det är nog en kombination av att jag smittats av P och att jag stod ute och frös så länge igår.

När jag vaknade var jag verkligen helt skakis å blev helt kallsvettig... just det lite mat kanske man skulle ha.. Hade totalt glömt att äta, man har inget sug när man har ont i halsen (jo lite godis hade visst slunkit ner).
Tur att jag hade kvar potatissallad och rökt kalkon. Det blev en bra lite middag.

Nu när man är som mest opepp på att man inte har någon hemma som tar hand om den, ja då ser jag att P har lagt över lite filmer på min dator, ÅH VAD GLAD JAG BLEV!! Så nu ska jag krypa ner i sängen och se på film dricka lite cola, äta lite chips och bara ha det gott!

Tack finis!

puss
syster c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0