Snällhet och omtankes problem

Jag har alltid varit väldigt omtänksam men på senare tid har det blivit ett problem för mig. Jag tänker hela tiden på alla andra. Det kan vara jobberbjudanden, ett bra erbjudande på stan, om jag har rabatt på något som jag inte kan använda etc. etc. Då måste jag genast tänka på¨alla i min omgivning som kan tänka behöva just det jag som "ligger på bordet". Och om jag inte hinner säga till eller om jag vill använda det själv (kan inte dra alla emxempel här för jag kommer inte på alla plus att det skulle bli en jätte lång lista). Då får jag dåligt samvete. Det är som att jag är ansvarig för att alla i min omgivning ska vara glada och lyckliga. Jag måste hela tiden också toppa mig själv (återigen fröken onödiga krav). Fyller någon år tillexempel så måste jag göra den dagen till den bästa nångonsin, med både materiella saker och upplevelser. Men det är ändå som att jag aldrig räcker till och får gå runt med en stressklump i magen. Någon som känner likadant?
Det är jobbigt för det fyller mitt huvud med onödig stress. Jag undrar om jag någonsin skulle kunna ha ett sommarlov som när man var liten och verklien bara njöt av dagen?! Jag gjorde säkert inte det då heller för jag har alltid varit en orolig själ men ni förstår säkert vad jag menar.
Undrar om folk som lever på öar i västindien och livnär sig på sin lilla bar på stranden och spelar reggea, softar i en hängmatta och lirar lite boll på stranden. Tror ni att dom någonsin upplever stress?
Nog om detta för denna gången (kommer säkert komma in på det igen eftersom det är något som tar upp mycket av min tänketid).
Natti natt

Kommentarer
Postat av: Mami

Älskade Lotta. Du är så omtänksam, så godhjärtad. Är dig evigt tacksam för det. Dina idéer, din kreativitet gör oss alla lyckliga, men inte till vilket pris som helst. Det räcker egentligen med att du finns! Det är största lyckan. Att du ibland kommer hem och är min stora lilla. Puss

2010-06-11 @ 21:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0