Ideal

Vet inte om jag har skrivit om detta förut, men jag har tänkt på det här med dom ideal som många tjejer känner.
Utan att göra någon vidare lång utläggning om det hela så tänkte jag bara att vi tjejer är en stor del av problemet!
Vi tittar ofta snett på varandra, pratar skit om folk som man egentligen tycker är fina för att man på något sätt är avis på det ena eller det andra. Men tänk om man istället sa till alla personer man pratade om eller tittade på vad man tycker är fint, om dom doftar gott eller har något fint på sig.
Vissa kan vara självgoda innan men om man vågar ta den risken så blir det ju en god spiral till sist. Och tro mig det är fler som blir glada av att få en komplimang än dom som är lite nonchalanta!
Det är dock svårt att hinna utveckla den sidan för att man "föds" in i tjejtänket. För även om man tänker rätt så går vanan före och man är tillbaka på ruta ett. Men att börja tänka sig för och bryta mönstret så är man ett steg i rätt riktning.
Jag utmanar dig till att försöka säga komplimanger till alla du tittar eller tänker något fint om under en vecka. Vågar du anta utmaningen???
Istället för att trycka ner varandra borde vi lyfta varandra till skyarna :)
syster c

Kommentarer
Postat av: Mami

Bra där, Lotting. Håller med dig till 100%.

2010-06-11 @ 21:50:56
Postat av: Hannah perny

Gillar at du skriver om det här!!! Kvinno idealet är helt sjukt idag! Tycker att det är något som borde prioriteras högt. Det är så otroligt många tjejer som har en snevriden bild av hur en kvinno kropp ska se ut, lika så jag. När Tjej tidningar så som tex Veckorevyn & solo försöker ta upp just det problemet ge det ofta ett förvirrat intryck, för väldigt ofta när du vänder blad så lyder titeln " 5 snabbaste dieterna för beach 2010!" Vad ska man lita på som ung tjej? Är det okej att vara som man är eller ska man gå efter idealet på sidan 20? Det känns som att "mediavärlden" inte vill göra några radikala åtgärder för att försöka förändra idealet just för att det faktiskt säljer.



Lite åsikter.

Skriv mer om detta! :D

PUSS

2010-06-27 @ 22:11:24
URL: http://Per-rei.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0