Trängselskatt i Göteborg

Tror det var igår det blev klubbat att trängselskatt ska införas i göteborg.
Sjukt många som gnäller över det har jag märkt. På facebook, i verkligheten och i olika forum. Men va fan allvarligt har vi blivit så lata och bortskämda med att köra bil precis vart vi vill?

Jag tycker det är sjukt bra !! Jag har hört argument som :" vi betalar redan så mycket i skatt" bla bla bla. För min del handlar ju inte den största biten om att man måste betala, utan att det faktiskt kommer bli mindre bilar och köer i stan. Jag HATAR växthuseffekten och tycker det är skit hemskt med alla naturkatastrofer... kan vi bidra med något på vägen för att sakta ner den processen så att kanske våra barn och barnbarn även dom kommer att få uppleva en riktig vinter och sommar så tycker jag att alla borde dra sitt strå till stacken.


Sen är det väl också jätte bra att dom pengar som dras in kommer gå till nya vägar, om man har tur då kanske det kommer byggas vägar som ger ett bättre alternativ runt trängselskatterna.

Själv är jag van att åka kollektivt och jag måste säga att det finns massa bra alternativ att ta sig runt i göteborg in och ut från stan, jag tycker det bara e lathet att ta bilen in till stan. Visst kan man göra undantag men då är det så få gånger att du inte kommer känna av avgiften så mycket. Man tjänar INGENTING på att åka bil till stan. Varken tid (mycket köer och letande av parkeringsplatser), parkeringen är dyr och bensinen är inte så billig den heller.


Så once and for all, sluta gnäll och vara så egoistiska tänk ett steg längre!!

syster c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0