Muminmuggarna


Älskar dessa muggar!!

Det började med att Mamma ( och lite pappa ) började samla på dessa. Eller ja dom hade några få och det blev en bra standard present när det kommit i en ny design. Jag själv har inte kunnat låta bli att utöka deras samling när jag sett nya som dom inte hade. Jag har försökt övertala mamma att inte använda dom så mycket eller köpa dubletter av favorit muggarna, då dom har ett samlarvärde!

Satt just och kollade runt lite på vad priser ligger på, man kan ju köpa begagnat, men vill du ha någon av säsongsmuggarna som inte tillverkas längre ligger dom på ungefär 800 kronor i dagsläget. Ångrar lite att jag inte köpt till mig själv samtidigt som jag under åren köpt till mamma. Vill själv starta en samling, men jag förstår att dom är svåra att inte använda för dom är väldigt perfekta att dricka ur.

Hittade en mugg från 1997 på nätet som låg på 1600:-, kanske borde man ta sig en tripp till Finland för att se om man kunde fynda något :)


syster c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0