Hoffmaestro

Tidigare i år upptäckte jag och min syster Hoffmaestro på riktigt.
Det började för några år sedan när jag såg filmen Stockholm Boogie och diggade soundtracket som bara den. Just då lyckades jag inte ta reda på vilka som gjorde soundtracket. Av en slump mer eller mindre nämnde jag det för en vän nyligen, som direkt sa att : - "Men det är ju Hoffmaestro, visste du inte de?? ".
Nej svarade jag, men gick glatt hem och började googla. Visst var det Hoffmaestro och dom stod inte för några av låtarna på soundtracket utan för alla!
Trots väldigt olika karaktär på låtarna
Ytterligare ett tag efter detta så sa en annan kompis till mig av en slump att Hoffmaestro skulle spela i Göteborg. What a joy! Det blev till att beställa biljetter direkt. Och vilken konsert sen, så sjukt jävla bra live!! Man stod inte still en sekund och dom gav en aldrig chansen att göra det heller. Dom rev bara av hit efter hit, vi var i extas.

En dag efter spelningen så var vi på Klubb Spiderdogs och gissa vilka som kom dit å bärsade. Jo mycket riktigt Hoff. Jag och syster blev lite starstruck, haha töntigt men sant.Efter ett tag drog dom (bara för att röka visade det sig sedan). Vi upptäckte att dom hade glömt en jacka och gick igenom fickorna för att se om vi kunde lista ut vem den tillhörde. Vi hittade dock ingenting förutom ett par prylar som påvisade att den tillhörde en väl förberedd herre :) se bild  (vi var tvugna att dokumentera). Vi la tillbaka jackan på sin plats för att den skulle hitta tillbaka till sin ägare som mycket riktigt efter en stund dök upp!

 

Så givet nu måste jag hypa dom lite till resten av folket :) Jag önskar att jag var lika musikalisk som dom och bara kunde ställa mig med ett gäng likasinnade och riva av tillexempel en julsång, som nedan


"Strålande Jul", i högklassiga stämmor.







Här kommer ett annat klassiskt klipp när dom jammar fram "Highway man" backstage:









Om ni gillar dom så måste jag också tipsa om att dom kommer riva av en fet spelning i Annexet (globen) i Mars klicka på länken nedan om ni vill haffa biljetter!!
Lyssna & Njut !!
syster c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0