Gästblogg av Johannes

Ja hej, Johannes heter jag och ska gästblogga på den här jätteglada bloggen som mina kära vänner Lotta och Kajsa driver. Jag hade tänkt att skriva om tandvärk, vilket ligger rätt i tiden nu när Kajsa har drabbats av åkomman. Fast är det så roligt att skriva om dental smärta på den här glädjespridande bloggen egentligen? Nej, jag får helt enkelt satsa på nåt mer inredningsmässigt.
Takashi Murakami är lite av Japans Andy Warhol. Han gör stor konst av gosedjur och glada blommor, som säljs till hutlösa priser. För några år sen fick han uppdraget att designa Louis vuittons monogramväskor (resultatet blev samma bruna monogrammönster, fast med färgglada ögon, och ni minns säkert att piratkopiorna blev väldigt populära för några år sen.). Rika människor lägger flera miljoner dollar på att låta följande leksakskulpturer pryda deras hem.
På den sista bilden ser ni ingen mindre än Kanye "Storhetsvansinne" West, som står och posar framför sin förgyllda maskotdocka. Mr West och Murakami är goda vänner och dom gjorde t o m en musikvideo som bara gick att se på Museum of Modern Art ca 2007. Numera finns den att avnjuta på internet. Det är en av världens bästa videos nånsin...enligt mig i alla fall.
Oj oj, klockan är mycket och Söderbergarna ska spela bandy. Laters
/Johannes, gästbloggare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0