2009/2010

2009 var ett helt okej år, vissa saker minns jag som igår och andra känns väldigt långt bort.
Men jag börjar med slutet av 2008.


Jag sa upp mig från Reddevil i hopp om att jag skulle komma in på utbildning som butiksdekoratör, jag satsade allt på ett kort. Det gick åt helvete (så här i efterhand ser jag att det var ödet).

I september 2008 fick jag min lägenhet, som jag för det mesta är stormförtjust i. Det är bara det att den är väldigt liten, ett till rum och ett större kök och ett renoverat badrum hade suttit fint. Läget är grymt och jag har en fräsch balkong!

Eftersom jag fick en lägenhet fick jag snällt fråga Reddevil om jag kunde komma tillbaka, det fick jag! Började jobba lite extra, att gå tillbaka helt var svårt eftersom jag äntligen tagit beslutet för att börja plugga. Efter ett litet tag sa min chef att hon pratat med en tjej,vi kallar henne Å, som jobbade på Nike och att dom behövde fylla en position, hon hade tipsat om mig. Jag funderade ett tag på att strunta i att ringa, vad hade jag att erbjuda dom? Men chefen sa: Nej, alltså hon vill att du ska ringa henne! Sagt och gjort dagen därpå hade jag en lunchintervju, slängde ihop ett cv och hoppades på det bästa! Intervjun gick bra, nu behövde Å bara kolla med sin chef i stockholm om hon hade  tid att träffa mig också, Å hoppades på det för Å själv var positiv. Senare på kvällen ringde Å och fråga om jag kunde åka upp till stockholm om två dagar över dagen. Jag hakade på.


Efter lite sömn och spända nerver blev jag upphämtad på stockholm c, åkte till Nike's huvudkontor och rev av en intervju. Tillbaka till tåget och tok däckade hela vägen hem! När jag kliver av tåget ser jag att jag har flera missade samtal och lyssnar av mobilsvaret: Hej C det här är E, jag vill bara säga att vi är väldigt positiva till dig och att du har fått tjänsten som Visual Merchandiser om du vill ha den!! Ahhh där gick jag själv på centralen en fredag kväll och ville bara skrika. Jag ringde till hela familjen som inte visste något! Dessvärre slutade det 2009 med ett varsel. Men jag är otroligt glad över lärdomen och meriten jag har med mig därifrån. Roligt också att jag typ hoppade utbildningen och gick direkt till drömjobbet!


Efter varslingen har det inte hänt så mycket, startade enskild firma och jobbar nu extra.


K började spela i samma lag som mig, å de, DE e najs!


2010 känns som att det kommer bli ett bra år! Det måste bli en resa eller två, det blir bröllop, K tar studenten och jag börjar förhoppningsvis att plugga. Ja än så länge har jag en god känsla! Har ni något roligt på g?
syster c




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0