Välgörenhet

Hey folks.
Är nu hemma efter en lång och rolig dag med pyssel, fika, fika och åter fika :)
Vi har tillverkat massvis med inbjudningskort och rispåsar, så det har inte funnits så mycket tid för bloggning.
När jag var på centralstationen såg jag att västtrafik satt upp lappa och lådor om att man kunde lämna in sina hundrakort, om man hade den gamla versionen med pengar kvar på. Även om det bara var några ören.
Lämnar man in det i en sådan låda så sätter västtrafik in det belopp man hade kvar på ett konto där pengarna går till att hjälpa i Haiti...

Tyckte det var en ganska bra idé, det är säkert massa folk som har ett kort liggandes som skräpar som ändå inte kan användas! Få tummen ur vettja!
Detsamma gäller insamlingen för Barnhjärtan.. än så länge är det bara jag och min mamma som skänkt pengar (ja man kan se vilka som gjort) och jag tror inte en sekund på att det bara är vi som har en extra slant över. Jag tycker heller inte att det finns så jätte många "godkända" anledningar till att inte göra det.. inte i min värld iallafall :)

Kanske är ni redan engagerade i olika frågor och givetvis kanske man inte har lust att ge pengar till allt, men tänk att det gör gott för själen :)
Nu, dags att relaxa lite !

Puss

syster c

Kommentarer
Postat av: Mami

Jag gillar idén med insamlade hundrakort. Ska genast kolla om något blivit liggande.Det finns också en insamling som heter "Dammsug Sverige". Alla gamla 50-öringar som ligger och skräpar ska ner i bössorna. Pengarna går till BRIS, Childhood och SOS barnbyar.Glad att du tar upp så viktiga frågor i bloggen. Keep up the good spirit. kram

2010-02-22 @ 23:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0