♥ Kärlek och Värme i Domkyrkan

Hej kära läsare!
Varit lite dåligt med inlägg igår och idag beroende på jobb, matcher, räkätande och melodifestival!

Jag är nyss hemkommen från Domkyrkan där jag och mamma var på konsert med Hellmans Drengar.
Konserten hette "För Kärlekens Skull", Drängarna ville denna dag, som enligt prästen var första alla hjärtans dag på tio år då det verkligen är ALLA hjärtans dag. Med det menas att det idag är tillåtet för alla att gifta sig i Sverige, oavsett sexuell läggning. Detta underströk man genom att manskören marscherade in i kyrkan sjungades på Malungs Brudmarsch.




Hela Domkyrkan var proppfull och stämningen var härlig. Programmet var fyllt med massa fina, härliga och vackra låtar. Det som Hellmans Drengar är så bra på är just att blanda det vackra med humor, självdistans, känsla och glädje. Arrangemangen av låtarna är oftast fantastiskt bra och männen som är med är fantastiskt duktiga.
Jag har sett deras julkonsert tre år i rad, den är också helt grym och alltid slutsåld, det här var första gången som jag hörde dom i ett annat sammanhang. Dom är lika duktiga vad dom än gör.

Mina favoritlåtar under kvällen var; "Love shine a light" (kanske inte min stil i vanliga fall men dom gjorde den härlig och glad), "För kärlekens skull" (så bra låt från början att den är svår att misslyckas med, om man kan säga så), My love is your love ( gillar jag jätte mycket från början och den tycker jag verkligen dom hade lyckats jätte bra med... kunde inte hålla mig från att sitta och sjunga med. Det var lite gospel över det hela) sist men inte minst extranumret "Gabriellas sång", som är en helt fantastisk låt från början. Att få höra den så här live var galet bra... jag hade rysningar upp i huvudet hela tiden i omgångar!!

Har ni inte sett Hellmans Drengar tycker jag verkligen att ni ska försöka göra det. Kören leds av min mammas kusinbarn och har gjort det ett bra tag. Dom är så himla duktiga !!
On top of it all så var det här en gratis konsert, hur bra är inte det!?

Besök deras hemsida för information, historia, kommande spelningar medmera.
Och DU just nu söker dom efter fler drengar!!
Hemsidan hittar du HÄR


♥♥♥

kärlek
syster c

Kommentarer
Postat av: Mami

Drängarna gör mig glad. Dagens konsert var inget undantag. Mäktigt, vackert och glädjefyllt att höra dem i en sådan lokal, som Domkyrkan.Och att vara där med sin finfina dotter C gjorde konserten ännu bättre. Att sedan direkt efter få höra att FIBK vunnit och att dotter K gjort mål fick hjärtat att svälla till bristningsgränsen. Tack. Mami

2010-02-15 @ 00:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0