Arrangemangsutbildning & Inbrott

Är så himla dålig på att blogga när jag jobbar, är så trött när jag kommer hem och då ska man göra middag och annat.
Idag ska jag på uppstartsmöte för en utbildning jag ska gå under våren. Det är en arrangemangsutbildning som kommer vara en dag i veckan, vad jag vet ju iallafall. Det är perfekt att samla på sig meriter och erfarenhet inom det yrke man vill jobba med. Ska söka en liknande utbildning i höst, fast det är en ky- utbildning. Men jag tror det är nyttigt att ha så mycket erfarenhet som möjligt. Det ska bli spännande iallafall.

Igår var jag på pysselhumör och skulle ner i källaren för att hämta upp lite fotografier och slutföra några album som inte var färdiga. När jag kom ner såg jag att ett förråd var öppet men tänkte inte så mycket på det. Fortsatte gå in i min källarvrå och då såg jag att en dörr var uppbänd och att massa grejer var utslängda över golvet. Då skyndade jag mig ut därifrån och gick för att plinga på en granne. Han var snäll och följde med mig ner så att jag kunde se om det hade hänt något med mitt förråd. Det var oskatt sån tur var... Vi gick upp igen och jag funderade på om jag skulle försöka säga till dom grannar där jag kunde e lägenhetsnummret på förrådet. Då kom det ner lite folk i källaren för att kolla sina förråd. Jag passade på att ta upp alla mina "nostalgi" lådor. Jag bor väldigt litet så jag har mycket av mina grejer i källaren.. Det mesta kan man väl ersätta men det är ändå sjukt jobbigt om man blir av med grejer man inte riktigt har koll på och bara saknar en dag. Så nu sitter jag här i min lilla, lilla etta fylld med kartonger till höger och vänster. Men dom är iallafall i säkert förvar!!

Nu ska jag gå ut en sväng.. för första gången idag..pust!

Vi ses!
puss

syster c

Kommentarer
Postat av: Mami

Oj, har tjyvarna tagit sig in i din källare. Den verkar ju supersäker jämfört med min! För det mesta är de lömska lymlarna ute efter lättsålt gods och verktyg( för att ha vid nästa inbrott), så nostalgilådorna är nog inte så intressanta att plocka med sig. Det finns dock en risk att inbrottstjuven meningslöst förstör allt i sin väg på jakt efter "godbitar". Klokt av dig att ta upp katongerna ett tag och kanske gå igenom vad du har i dem. Och du, göm NIKE-produkterna. De kanske är heta. Bra tanke att informera och ta med grannar till källaren. Jag tror på att man visar vad man har i förrådet, för då blir det inte så intressant att böka runt. Berätta litet mer om utbildningen när du haft dina första "lektioner". Puss min söta C. Hinner du träna i kväll också? Mami

2010-02-23 @ 19:00:34
Postat av: Olivia

Hej Lotta! Låter kul med utbildningen, är den i Gbg? bra blogg också :) kram olivia

2010-02-24 @ 18:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0