Aeroccino påväg :)

Har fått lite saker inköpta till mig från Stockholm !
En Aeroccino + fick det bli, köpte inte det direkt till min kaffemaskin eftersom dom inte säljs löst i butik förutom i deras egna som ligger i sthlm. Om man skulle velat ha en kombinerad så hade kaffemaskinen och aeroccinon stått på en stor platta som defenitivt inte hade passat i mitt lilla, lilla kök.


Hur som helst så är den inköpt nu och jag kommer kunna göra latte, capuccino och man kan göra kallt skum med. Vet inte riktigt vad man ska ha det till!? Kanske om man vill göra nån frappoccino till sommaren!?



Mjölkskummaren på bilden är nog deras gamla som har utgått. Jag tror att största skillnaderna på dom är att man kan göra kallt skum på den nya. Sen är det någon liten design skillnad också.


Med mjölkskummaren kan man göra massa olika god kaffevarianter. Själva espresson har även en väldigt fin crema från början!


 

 

 



Beställde även 100 kapslar kaffe, Fortissio lungo som funkar extra bra för stor kopp och en Arabica blandning som förhöjs med en aning robusta. Jag köpte också Arpeggio som är en espressosort. Det är en blandning av arabica bönor som har rostade toner av trä och kakao.



 

Nedan ser ni färgen på Fortissio Lungo;

 

 


Längtar tills det kommer hem till mig :)

 



syster c

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0