vafan?

Trots min ledighet har jag faktiskt haft massa bollar i luften. Att ha lov innebär i princip ingenting. Tror de flesta i min ålder skulle känna igen sig när jag säger att man hela lovet stressar över inte ha något att stressa över. Man har blivit så jävla van vid att alltid ha massa saker att tänka på samtidigt, skola, intresse, fritid, familj och vänner. Så när man har sin lediga tid så funderar man på vilken av punkterna man ska ta itu med här näst. Är det vännerna jag ska träffa eller är de träningen jag ska satsa på? Allting blir så jävla påtvingat hela tiden. Ligger jag i soffan en hel dag så växer en slags ångest fram inom mig och den säger "herregud vad gör alla andra idag, vad har andra hunnit göra som jag inte gjort under denna dagen, vad gör mina polare, kanske skulle man föreslå något ball att göra, kanske borde jag pluggat lite ändå" Allt detta tänkande gör fan att man blir raka motsatsen till idérik och pigg, alltså typ apatisk. Man har så många krav på sig, så många löften att leva upp till, så mycket man måste göra, så mycket man borde göra och att hela tiden behöva prestera. Det tar på orken och fantasin. Jag somnar efter varje aktivitet. Aktivitet? just så. Punkter typ? Ett schema med massa olika punkter. Det är bara att kryssa för de du gjort och ringa in det du har kvar att göra. Sen sova några timmar för lite för att nästa dag köra samma sak igen.

Det ska bli så gött att ta studenten, att kunna möta människor som man väljer att möta, göra det man själv känner för, befinna sig på det plaster man vill befinna sig på och slutligen "börja" sitt liv. Från och med då är det upp till mig hur jag tänker göra med allt. Vafan, de gör väl inget om jag glömde söka de där utbildningarna? Jag kan väl klara mig för de? Använda min fantasi och komma på annat som man kan göra eller varför inte bara känna på hur det känns att inte ha några pengar, inte ha något att göra. Då har man i alla fall testat det också, det är ju också livet? Allt i livet är inte fint, bra och skönt. Men de mesta i livet är behövligt, man utvecklas som människa och kan ta lärdom av de man levt. Hur skulle man vara ifall allting hade gått vägen hela ens liv, om man fått allt man velat och aldrig stött på problem? Då skulle man nog sökt spänning på ett eller annat sätt. Vi människor behöver ju de.

Man borde verkligen öva på att koppla av. Alltså verkligen koppla av, inte ligga och tro att man har det gött fast man innerst inne känner ångest.

enough with this bullshit.


näfan, nu är våren här och livet är bra härligt!

syster k

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0