Gårdagen

Gårdagen var som sagt helt outstanding!
När jag kom hem var jag helt förstörd även dagen idag har varit lite slow! Har just avnjutit en påskmiddag hemma hos mamma. Trodde det skulle vara den traditionella maten men hon hade tagit ut svängarna och testat lite nytt.

Det blev färska räkor, en JÄTTE god sallad som var en variant på ceasarsallad kan man säga, bulgur, ägghalvor med västkust och ja lite vanliga tillebehör. Till efterrätt hade hon bakat en choklad mandel mintchoklad tårta. sjukt smarrig!

Tillbaka till gårdagen, jobbade först ett långt pass på media sen snabba ryck hem. Direkt in i party mode!
Ringde jonas och frågade om han skulle med, han var på. As always. Kajsa var påväg och hade med sig middag till oss som mamma så snällt förberett! Det var fläskkotletter med klyftpotatis (som kajsa basat över) sen var det en fantastisk sås till detta som kotletterna skulle ligga i. Blandannat var det två sorters senap, soja, grädde, finhackad charlotten-lök och kapris. Det kanske inte låter så fantastiskt men det var det! Ska försöka fixa receptet på det!

Gänget kom, datorn var inkopplad till ljudsystemet och törlyn var på kylning. Fett najs. Leo anslöt så småningom.
Vid halv 9 drog vi en minitaxi och kom fram till världens kö... även om man hade biljett. Det var mycket folk!! Det regnade och allt var slutsålt. Stackars leo och jonas som inte hade köpt biljetter. Dom fick traska vidare med sina grogg-på-flaska och söka sig annanstans.

Efter en stunds köande till garderoben upptäcker vi att dom inte tar kort. Ingen av oss har kontanter så nu gällde det att tänka till. Framför oss står två killar som stått framför oss i kön in till trägår'n. Jag tänkte "why not" : - ursäkta mig killar, har ni mycket kontanter? Dom kollade ju givetvis på oss som om vi var golddiggers och ville bli bjudna på garderoben. Så vi fick snabbt förklara läget och kontra med att vi genast efter skulle bjuda dom på öl.
Sagt och gjort så stack vi upp till baren, fick stå där en jäkla stund och det slutade med att vi denna kväll hade köpt oss garderob för 108 kronor... Å andra sidan så kändes det jävligt gött att göra rätt för sig och kvitta det där och då!

Vi började knö oss in mot scenen och upptäckte snabbt att vi inte ville stå längst fram i mitten då vi vet hur mycket röj det brukar vara. Vi backade ut lite åt sidan, det visade sig vara ett klokt val.

Det var inte lätt att stå emot alla 3 meter långa drägg fulla killar som inte ens kunde hålla sig uppe när dom inte dansade. Men största skadan som skedde var att man fick en armbåge över näsan och öl över kläderna... det kunde man leva med.

Koncerten hade ungefär samma upplägg som sist, bara att nu var det sjukt mycket mer människor som nästan alla var fulla. Så det var jäkligt tajt och lite jobbigt, klarar man inte den hetsen hade det nog vart jobbigt!
På det sättet gillade jag den första koncerten bättre, det var rymligare, lite mer intimt, en första "wow-upplevelse". Tyckte att ljudet på techno låten var bättre då. Eller kanske var det deras energi!?

Däremot tyckte jag att det var härligt med så mycket folk för att det blir sån positiv vibb. Även fast folk är fulla och spiller på varandra och hoppas på varandra. Så har man accepterat det, det blir inga hårda ord eller slagsmål. Jag tror dom flesta är smarta nog att backa eller gå ut på kanten när man märker hur det är att stå mitt i smeten. Om man jämför med tillexempel med maskinen så har alla en mer aggresiv och jobbig vibb. Var på deras spelning på nef och den gav mig inte alls goda "feel-good" vibbar måste jag säga!

Dom som ändå är jobbigast är ju självklart dom fulla.

Sammantaget var det en galen kväll och man var totallt slut när man kom hem!

Det är återigen en lång jobbdag imorgon och nu ska jag syster och mamma kolla på en kärleks komedi som jag hoppas är feeeel gooooood!

Fortsatt trevlig kväll vänner!
(bilder och klipp från igår kommer)


syster c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0